Letos sem motoristično sezono začel, tako kot je treba – s tečajem varne vožnje. Obisk tečaja varne vožnje je bilo zelo prijetno darilo in ugotovil sem, da je zadeva še kako koristna in obenem tudi zabavna. Da, zabavna, ne boste verjeli!
Tečaj je organiziral AMZS, potekal pa je na poligonu varne vožnje, na Vranskem. Urejenost lokacije in infrastrukture je potrebno pohvaliti. Dejansko ponuja precej več, kot je videti na prvi pogled. Več o tečaju si lahko preberete/pogledate tukaj: http://cvv.amzs.si/?podrocje=32
Na tej strani, pa si lahko pogledate tudi predstavitveni video: http://www.moto-magazin.si/novice/tecaj-varne-voznje-za-motoriste-video/
Zadeva je precej naporna (a ne prenaporna), traja od 9.00 in vse do 18.00. Najprej je na vrsti nekaj teorije, nakar sledi trening s TRIAL motocikli. Saj veste, s tistimi motocikli, ki nimajo sedeža in so namenjeni skakanju čez ovire, plezanju in ostalim ne-motorističnim aktivnostim. Na njih se ves čas stoji in stvar je še kako naporna. Bistvo tega treninga je lovljenje ravnotežja, premikanje teže, usklajevanje dela s sklopko, zavorami ipd. Stvar je zelo zabavna, a resnično naporna. Še posebej, če si prevelik in ves čas visiš zgolj na zapestjih.
Nato je sledilo odlično kosilo (vključeno v ceni) in malce počitka, ki je že kar prijal.
Po kosilu, natančneje ob 13ih, pa smo končno sedli na svoje motocikle in pričeli z delom. Sledila je vrsta vaj, poudarek pa je bil na zaviranju, pravilnem vstopanju v ovinke, usmerjanju pogleda, izogibanju ovir in manevriranju na zelo omejenem prostoru. Če tako pomislim, sem zagotovo speljal preko 1.000 imaginarnih in dejanskih »ovinkov«. Pri vožnji v ovinek je bil poudarek na “stilu”, kjer potiskamo krmilo v željeno smer (desni ovinek – pritisk z desno roko, levi z levo), motor sam pade v nagib, mi pa ostanemo zravnani. Osebno se mi zdi ta stil primeren predvsem za hitre manevre, zaprte ovinke in utesnjene prostore. Pri višjih hitrostih se še vedno raje nagibam z motociklom oz. v skrajnih primerih “visim” z njega.
Iskali smo meje pnevmatik, nagiba in zavor ter jih po večini nekako tudi našli. Kaj to pomeni? Da večina na svojih motociklih ni več imela »rezervnih« črt ob robu pnevmatike (chicken stripes). 😀
Nekateri so prav presenetljivo drsali po tleh tudi s stopalkami. Pogumno, ni kaj.
Testirali smo tudi prednosti ABS-a pred »navadnimi« zavorami. Pri hitrosti 70 km/h se je z ABS-om opremljen primerljiv motocikel ustavil dobrih 5 metrov hitreje, kakor tisti brez. Predvsem pa je prednost v tem, da lahko voznik dejansko stisne zavore, kolikor močno želi in elektronika opravi vse namesto njega. Tisti, ki smo bili brez ABS-a, pa smo to nalogo opravljali sami. Mnogo bolj naporno in stresno in z več prostora za napake. Z ABS-om opremljeni motocikli so nizali tudi dosti bolj konstantne razdalje, medtem ko je pri “non-ABS” motociklih razdalja iz kroga v rok močno nihala. Mnogo več je odvisno od poguma voznika in izkušenj. Zame torej ni več dvoma – ABS na motociklu, je zakon!
Torej, čeprav sam zase smatram, da sem relativno suveren na motociklu in da imam kar nekaj znanja o vožnji, sem od tega tečaja marsikaj odnesel. Nekaj teoretičnega znanja ter predvsem veliko prakse. Z veseljem bi šel vsako leto na enak tečaj in obnovil znanje ter se tako pripravil na sezono. Pri vseh udeležencih je bila razlika med začetno vožnjo in tisto konec dneva, ogromna! Vsak izmed nas je vsaj za centimeter zmanjšal zgoraj omenjene neprevožene črte na gumah (kar je ogrooooooomno), vozil neprimerno bolj suvereno, varno in tekoče. Trening je le trening, pa četudi bi vse skupaj poprej že nekoč opravil.
Največje presenečenje dneva, vsaj zame, je bilo videti kako lahkotno, natančno in hitro, se da peljati potovalno križarko po imenu BMW K1600GTL! Lastnik je imel za seboj s tem motorjem samo 3.000 km, a je bil vsem za vzor. Prav tako se je tudi na najbolj ozkih površinah zelo lepo peljal gospod s »cruzerjem« (Yamaha Dragstar 650). Ta dva izpostavljam predvsem zato, ker sta lepo dokazala, da motocikel ni izgovor – bistvo je v vozniku (in njegovem znanju)!
Zato pa le vadit, vadit, vadit!
Pa kar se da dolgo, varno in zabavno motoristično sezono vam želim!
Lp
Bluzator
Pingback: Korzika z motorjem | BLUZATOR
Hudo dobro napisano. Me je kr potegnal, tole bo treba letos obiskat ! Po prvih 3kkm pravis :p upam da kako odfuramo skup…
Vsekakor škodit ne more 😀
letos bi pa res lahko spet kam skupaj šli…kdaj boš mobilen? 😛
Pocas se odlocam bojkotirat apple in bmw…
kup dnarja si prpravlen dat, nogo odrezat… in te ne jebejo 🙂 ja gospod ni se prsl…
in pol nakonc te se prpravjo da si jim hvalezn k so ti omogocl da si zagonu da za kruh ne bos mel vec 🙂
to je vse taktika,…da je zadeva bolj zaželjena med rajo, hehe 😀